5 Tips Simpan EMAS

Wajib baca bagi korang yang nak simpan EMAS tapi Tak tahu cara nak bermula.

Ramai dah tahu emas ni bagus cuma tak tahu dari mana nak mula dan patut buat apa. Ada yang nak semak harga emas terkini dulu baru nak beli. Jangan risau, harga emas terkini public gold sentiasa update setiap hari.

Baiklah, ini caranya;

1️⃣Simpan emas boleh dimulakan dengan serendah RM100 melalui akaun emas fizikal GAP public gold. Klik sini untuk pautan GAP Public Gold

2️⃣Simpan emas dengan matlamat yang betul iaitu untuk selamatkan wang dari kebocoran (walaupun banyak sebab lain tapi inilah sebab paling popular)

3️⃣Simpan emas sebanyak yang boleh bagi mereka yang dalam kategori tak boleh tengok cash mesti nak pakai (simpan 10% emas bagi mereka yg ada portfolio lain yg lebih baik dari emas dan berjaya untuk tidak diusik)

4️⃣Simpan emas sehingga kita dapat peluang yang baik, sebagai contoh mendapat seruan ilahi untuk menunaikan haji. Maka, juallah emas tersebut dan tunaikan haji.

5️⃣Simpan emas dengan konsisten tiap bulan agar kita tak perlu risau harga emas naik atau turun sebab pada akhirnya kita akan dapat harga purata.

Jika rasa sudah bersedia, tanyalah poket disisi kita

Kredit Mentor Emas : Tuan Syukur Hashim

Saya merupakan Authorised Dealer Public Gold di bawah mentorship Tuan Zulkifli Shafie (penulis buku Wang Emas dan Misi Bebas Hutang) dan berpengalaman membimbing penyimpan emas seluruh Malaysia

Jom follow Facebook page Rekemas untuk update dan info terbaru berkaitan EMAS.

Share tau post ni. Mana tahu ada yang berminat.

“Save gold today, it will save you tomorrow”

Leave a comment